Wat is de status van uw Legal audit?
Wilt u weten of uw juridische structuur nog up-to-date is? Of uw contracten niet verouderd zijn? Of uw algemene voorwaarden aangepast moeten worden? Of wilt u weten of uw bedrijf voldoet aan relevante wet- en regelgeving?
Berntsen Mulder Advocaten voert voor MKB-ondernemers een zogenaamde ‘Legal Audit’ uit. Zo’n Legal Audit wordt samengesteld in onderling overleg, specifiek voor het doel wat u voor ogen staat.
Wij noemen enige onderwerpen die aan de orde kunnen komen:
- Evaluatie van bedrijfsbeleid en -procedures
- Statuten, aandeelhoudersovereenkomst, directie- en overige reglementen
- Het interne auditproces voor toezicht op naleving
- Wordt voldaan aan AVG?
- Naleving van industrienormen
- Beoordeling van contracten met verkopers, leveranciers en andere externe partijen
- Beoordeling van financieringen, geldleningen, zekerheden (pand/hypotheek)
- Procedures voor het reageren op schendingen of klachten
- Training van werknemers over toepasselijke wet- en regelgeving
- Rapporteren van nalevingsproblemen aan de juiste regelgevende instanties
- Documentatie van nalevingsinspanningen
Ons advies
Bij Berntsen Mulder Advocaten hebben we gespecialiseerde advocaten die u kunnen adviseren en controleren bij uw Legal Audit.
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via 0172 – 49 43 45, of vul het onderstaande contactformulier in en wij nemen contact met u op.